niedziela, 15 lutego 2015

Trochę historii

Lubicie historię? Ja bardzo, chociaż w szkole nie był to mój ulubiony przedmiot dzisiaj chętnie czytam książki historyczne, z przyjemnością poznaję życie królów, walczę z nimi w wielkich bitwach i zgłębiam dworskie intrygi ;). Domyślacie się jaką radość sprawiły mi serwetki przedstawiające Elżbietę Bawarską, cesarzową Austrii i królową Węgier, żonę cesarza Franciszka Józefa I. Wśród tylu serwetek znajdujących się w moim domu taka perełka! Szybko kupiłam szkatułkę i tak powstało pudełko na drobiazgi. Wieczko zdobi wspomniana serwetka, z ramką, którą kilkakrotnie malowałam różnymi kolorami farby i szlifowałam, malowałam i szlifowałam ;), a także dekor z past strukturalnej. Dół szkatułki pomalowałam brązową farbą, na którą nałożyłam złotą i, nie mogło być inaczej, szlifowałam ;). Wnętrze w kolorze kości słoniowej lekko przetarte.







 W środku mała niespodzianka, dekor (kolczyk) z podobizną cesarzowej.

Oprócz szkatułki zrobiłam jeszcze świeczniki z motywem z mojej historycznej serwetki, ale o tym innym razem.

Miłej niedzieli!

8 komentarzy:

  1. piękna, a szczególnie podoba mi się w środeczku

    OdpowiedzUsuń
  2. Pudełeczko prezentuje się pięknie, natomiast za historią nigdy nie przepadałam :) :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękna szkatułka:) Świetnie wyszło Ci postarzenie. Wygląda jakby miała co najmniej sto lat:):):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się podoba, i wybór motywu i wykończenie. Widać, że tworzenie tej szkatułki trwało długo ale z pasją.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekna! Ale skąd wzięłaś serwetki z motywem cesarzowej? Szukam ich od dłuższego czasu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serwetki przyjechały do mnie prosto z Wiednia - dostałam w prezencie :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...