czwartek, 26 marca 2015

Lakier Chameleon


Dzisiaj nie pokażę Wam żadnej nowej pracy a to wszystko przez lakier Chameleon, a dokładniej Chameleon Effect Varnish. Jakiś czas temu skuszona opisem w jednym z internetowych sklepów z materiałami do decoupagu kupiłam 50 ml słoiczek tego cuda ;) w kolorze mosiądz. Opis mówił, że jest to przezroczysty, ozdobny, produkowany na bazie wodnej lakier, który sprawia, że pokryta nim powierzchnia metalicznie błyszczy. Ochoczo zabrałam się do pracy i pokryłam lakierem podkładki, możecie je zobaczyć tutaj, niestety efekt nie był zadowalający, właściwie nie było żadnego efektu... podkładki wyglądają jakby były zabezpieczone zwykłym lakierem. Pomyślałam, że to wszystko przez to, że były one mocno postarzane, popękane, potraktowane patyną i prawdopodobnie wpłynęło to negatywnie na efekt, który miałam uzyskać po użyciu Chameleona. Nie poddając się wykonałam kolejną pracę, pudełeczko, w której użyłam omawiany lakier, i co?

Starałam się zrobić zdjęcie, żeby było widać efekt chameleon, takie małe błyszczące kropeczki ;)
Moim zdaniem efektu nie ma, a przynajmniej nie taki jakiego się spodziewałam, może wybrałam zły kolor, może inne dają fajne, błyszczące efekty, nie wiem i nie dowiem się bo więcej nie kupię tego produktu. Zgodnie z króciutką instrukcją lakier nakładałam kilkakrotnie, przed każdym położeniem czekałam aż poprzednia warstwa dokładnie wyschnie. Dużym plusem lakieru jest to że, jak większość produkowanych na bazie wody, nie śmierdzi i po jego użyciu nie trzeba wietrzyć pomieszczenia ;), bardzo dobrze się nakłada i rozprowadza. Podobno jest wrażliwy na zamarznięcie ale tego nie sprawdzałam osobiście. Niestety lakier nie spełnił moich oczekiwań (może były zbyt wygórowane), jak dla mnie efekt nie jest zadowalający, metalicznego połysku nie widać na żadnej z moich prac, dodatkowo powłoka jest dość lepka i do pudełka przyklejają się małe śmieci. 
Być może ktoś z Was miał zupełnie inne doświadczenie z tym lakierem, ma sposób na uzyskanie metalicznego, błyszczącego efektu. Jak pisałam wcześniej nie wiem jaki efekt dają inne kolory tych lakierów ponieważ używałam tylko ten w kolorze mosiądz, który nie spełnił moich oczekiwań.


5 komentarzy:

  1. Dobrze wiedzieć....czyli szkoda pieniędzy na marny efekt.
    Choć uważam ,że pudełeczko z wilkami piękne jest)
    Pozdrawiam)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tego preparatu ale dobrze że podzieliłaś się z nami tą cenną wiedzą:) Pozdrawiam Serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety, nigdy go nie używałam, więc moja opinia na nic. Ale dobrze wiedzieć, że ten metaliczny połysk... nie istnieje.. Przynajmniej przed ewentualnym zakupem można to rozważyć..

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ci dziękuję, że się podzieliłaś swoim doświadczeniem. Może i ten lakier nie daje spodziewanego efektu, ale na tym pudełku z wilkami widać, że jest i dobrze im razem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja używam wosku chameleonu innej firmy, i wosk ten za pomocą pędzla kładę na ciemną powierzchnię np, pastę mineralną lub czarną farbę akrylową i cuda wychodzą :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...