środa, 22 lipca 2015

Małe rzeczy


Moją głowę i wolny czas zaprzątają ostatnio bardzo małe rzeczy. Małe ale wcale nie są to rzeczy błahe czy nieważne ;). Te maluchy zajmują mi tyle czasu, że wszystkie inne prace poszły w odstawkę, nie to że o nich zapominałam, ale poświęcam im zdecydowanie mniej czasu. A czym są te małe rzeczy? Sprawa jest prosta- postanowiłam zrobić domek dla lalek. Jako mała dziewczynka unikałam lalek jak ognia, bawiłam się samochodami, ołowianymi żołnierzykami, byłam Indianinem lub "podróżowałam po świecie" motorem  skleconym z krzesła i taboretu, a dzisiaj nadszedł czas na posiadanie domku dla lalek. Ale nie będzie to zwykły domek, zamarzyła mi się miniaturka w skali 1:12 utrzymana w stylu wiktoriańskim. Mam nadzieję, że wytrwam w postanowieniu i za kilka lat będzie można podziwiać dzieło moich rąk. 
Dzisiaj pokarzę wam co udało mi się stworzyć z papieru.

Jest książka dla dzieci, pełna kolorowych obrazków i ciekawych wierszyków:




Magazyn dla młodych dam zainteresowanych modą:


Kawałek gazety codziennej:

Są listy, kartki, zaproszenia na bale i herbatki:


Jest stary album z fotografiami przodków:





Jest kolejna książka dla dzieci:

Szkice wraz z teczką:


Są nuty, bo każda XIX wieczna panna gra na pianinie:

A wszytko wygląda tak (dla porównania rozmiarów zdjęcie z grosikiem):

Mam nadzieję, że nie będzie Wam przeszkadzać, że raz na jakiś czas napisze post o postępach w  pracach nad moim domkiem ;).
A ja znikam na tydzień, jadę odpocząć na Mazury!



18 komentarzy:

  1. WOW Super miniaturki - nie mogę się doczekać następnego posta z serii domek dla lalek
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie miniaturki kojarzą mi się jednoznacznie z książką Anny Mulczyńskiej - Przyjaciółki ze Staromiejskiej :)))
    (btw. polecam zarówno Przyjaciółki jak i pierwszą część sagi Powrót na Staromiejską - obie w "robótkowych" klimatach).
    Moim zdaniem domki dla lalek zawsze wpływają dobrze na wyobraźnię zarówno u dzieci jak i dorosłych :))) Czekam więc z niecierpliwością na Twój powrót z wakacji i kolejne posty :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszczę! Ja nie jestem fanką robienia tak małych form :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł i misterne wykonanie miniaturek:) Pomyślałaś o wszystkim, co potrzebne XIX-wiecznej pannie. Wyobraziłam sobie taki malutki tamborek z uroczym hafcikiem... Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super ! Już nie mogę się doczekać jaki będzie efekt końcowy domu dla lalek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O matko...maleństwa sa przecudne;)
    Pozdrawiam i życzę powodzenia;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy pomysł, podziwiam Twoją cierpliwość do takich maleństw. Będę obserwować postęp prac przy tym projekcie. Życzę miłego wypoczynku:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niesamowita książeczka..... a ja myślałam, że to ja robię małe rzeczy !!!

    OdpowiedzUsuń
  9. wow no pięknie!!! sama uwielbiam takie "maleństwa" bo moje misie co filcuję to miniaturki ok 8-12 max 15 cm :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z takim zamiłowaniem do małych rzeczy zapraszam na nowe wyzwanie do Art-Piaskownicy.
    Mini-zin :) Więcej na blogu AP i u mnie.
    Pozdrawiam słonecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow, coś niesamowitego :) świetne maleństwa :)
    Udanego wypoczynku! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. witam i zapraszam na wycieczkowe candy http://makedeccor.blogspot.com/2015/07/kuferek-rozmaitosci-czesc-i-zapraszamy.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakiej trzeba cierpliwości i precyzji... Podziwiam księgozbiór :) i życzę wytrwałości.

    OdpowiedzUsuń
  14. Kapitalne miniaturki :) Pozdrawiam Serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam przeglądać blogi z miniaturami zwłaszcza z modeliny, ale Twoje wytwory powaliły mnie! Decu miniaturki?? Ps. Powracam 😊

    OdpowiedzUsuń
  16. We mnie też powoli zbiera potrzeba zrobienia domku, ale nie w skali 1:12 tylko 1:20 (chyba dobrze napisałam :) ). Oczywiście dla mojej Młodej. Niby można teraz wszystko kupić, ale to takie bez duszy i takie.... różowe :D
    Twoje miniatury są świetne
    Dziękuję za udział w moim candy i życzę powodzenia w losowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. fenomenalne - niby nic a tak wiele :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...