wtorek, 8 marca 2016

Wpadłam

Jakoś nigdy nie ciągnęło mnie do drutów. Owszem, podziwiałam rzeczy wydziergane przez innych, kupując sweter w sklepie zawsze towarzyszyła mi myśl: "Po co płacić, przecież można by zrobić samemu" ale jakoś nie chwytałam drutów w ręce. W podstawówce dostałam nawet kiepską ocenę za robótki na drutach, bo rąbiąc szalik, a może to była opaska, nie przekładałam pracy. Jestem leworęczna ale wiele prac wykonuję także prawą ręką i było mi wszystko jedno, z którego drutu ściągałam oczka, nauczyłam się robić tylko prawe i moja praca powstawała bez przekładania. Niestety, nauczycielka uznała, że nie umiem robić na drutach ;) i tak zakończyła się moja przygoda z dzierganiem. Czasem wpadnie mi w rękę szydełko, ale nie jestem w tym dobra, ponieważ szydełkuję lewą ręką brakuje materiałów do nauki. W zeszłym tygodniu coś się zmieniło, chyba coś się przestawiło w mojej głowie, wyjęłam z szuflady mojej mamy druty i włóczkę, przypomniałam sobie jak nabiera się oczka i zaczęłam dziergać. Najpierw moją starą metodą bez przekładania robótki, po jakiejś godzinie doszłam do wniosku, że lewe oczka też mogą się przydać, następnego dnia wzięłam się za warkocze i... wpadłam na dobre! Od kilku dni moją głowę zaprzątają tylko druty i druty, mijam ludzi na ulicy i wpatruje się w ich czapki, swetry i szaliki, wszędzie widzę jakieś ciekawe wzory. Planuje co będę dziergać, komu co zrobię, czego się nauczę. To chyba jakaś choroba ;)
Zanim uda mi się wydziergać coś czym mogłabym się pochwalić na blogu mam dla Was (i dla siebie) kilka inspiracji znalezionych w necie.

Marzy mi się ręcznie zrobiony koc, zacznę od dziecięcych bo są mniejsze ;)

Poszewka na poduszkę to drugie marzenie.

Czapki, szaliki a może i sweterki  chętnie bym zrobiła, ale podoba mi się też torba.

Na drutach można też zrobić ciekawe ozdoby, dekoracje, pokrowce itp.






Aż mi żal, że wcześniej nie wzięłam drutów w rękę, miała bym już zrobionych tyle prac ;)
 A może musiałam do tego dojrzeć i dorosnąć, wszystkie prace jeszcze przede mną, nauka nowych splotów, poznawanie nowych technik.
Zapowiada się ciekawa przygoda!



11 komentarzy:

  1. Fajne inspiracje, ja też chwyciłam druty i niestety się nie polubiliśmy....
    Również marzę o warkoczowej poduszce..może kiedyś... może musi mi w głowie zaświtać jak np z haftem i szydełkiem
    Pozdrawiam i czekam na Twoje robótki

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też ostatni raz druty w ręku miałam w podstawówce, ale kusisz tymi inspiracjami:) Najbardziej kuszące są warkoczowe poduchy, zawsze mi się takie podobały:) Może kiedyś powrócę do drutów:) Na razie chętnie zobaczę Twoje dzieła:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne inspiracje:) Uwielbiam warkocze. Powodzenia w dalszych działaniach na drutach!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekne inspiracje :))) Trzymam Moocno Kciuki za Twoja pierwsza robotke :))) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie mam ręki do drutów ale Twoje inspirację zachęcają :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana druty są mega wciągające!!! szydełko też!!! ja jak 2-3 tygodnie nie mam drutów w rękach to biorę je wieczorkiem i oglądając z mężem film dziergam sobie kolejne czapeczki , czy dla moich misiów czy stroje do sesji noworodkowych, które wykonuję :) Działam więc i chwal się efektami!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne inspiracje, czekam na drutowe prace:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Po takich inspiracjach to w ogóle się nie dziwię, że druta wciągają :)))

    Jestem zachwycona.


    pozdrawiam, Ania

    OdpowiedzUsuń
  9. Powodzenia w nauce życzę! Ja niedawno zaczęłam się nieco bardziej zagłębiać w szydełko, ale ciągle początkuję. Na drutach i na szydełku można wyczarować przepiękne rzeczy!

    OdpowiedzUsuń
  10. Znalazłaś fantastyczne inspiracje w sieci! Jest kilka takich, do których i ja zaczęłam właśnie wzdychać :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. świetne inspiracje, ale nie ma żadnych szans bym sama zrobiła cokolwiek z tego...ale mój mąż owszem!!! :D najpierw poproszę o ocieplacz na kubek, potem przejdę na wyższy level hehehe

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...